tisdag 22 juli 2008

Sol och antioxidanter

Äntligen kan jag skriva om något positivt, jag tycker annars att jag bara klagar. Efter en och en halv veckas semester kommer äntligen den riktiga sommarvärmen, den som gör att även badkrukor törs hoppa i poolen. K och jag badade förvisso i dag redan, men vattnet var inte så himla varmt utan höll ungefär 22°C, men det var skönt i alla fall. Enl Aftonbladet ska det bli varmt, nära 30°C och sol i en vecka och jag hoppas verkligen att det stämmer.


Något annat som är positivt är att broccoli, den absolut godaste grönsaken enl min bedömning, är så nyttig att den kan få cancerceller att sluta växa. Det tror i alla fall Ray Wiseman i England. Han tror att fruns juice på broccoli, äpplen och morötter gjort att hans prostatacancer är botad, men så är det nog inte. Men under har skett förut. Ray och hans fru är väl inte helt ute och cyklar. Det är ju faktiskt så att broccoli är väldigt nyttig, den är rik på C-vitamin och många andra vitaminer och mineraler. Den innehåller också antioxidanten sulforafan som i studier visat sig ha en cancerhämmande effekt. Ray får helt enkelt fortsätta dricka fruns hemgjorda juice, för så länge det finns tro finns det hopp.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: