måndag 21 juli 2008

Rimini by night


Jag måste bara få rekommendera filmen Mamma Mia. Det är en film man blir glad av och musiken är ju helt underbar. Jag har alltid haft en viss hatkärlek till ABBA-låtar, men jag tycker faktiskt att låtarna gjorde sig riktigt bra i filmen. Och det finns ju en viss nostalgi förknippad med deras låtar. Dancing Queen hörde vi hela tiden när vi var i Rimini i Italien redan 1976. Samma Rimini som Blondinbella tycker att resebyrån ska varna för att det inte är så riskfritt för unga tjejer att åka till. Jag tror nog att lilla fröken Löwengrip mycket väl vet vad som kan hända när en svensk, blond 17-årig(!)tjej går på nattklubb med sina kompisar. Jag tror nog att hon ska tänka sig för i fortsättningen, hon kanske behöver växa upp och bli lite mognare innan hon åker utomlands på egna äventyr. Jag minns själv hur det var när vi var ute på kvällarna i Rimini, fast jag gick med K så fanns det killar som gav mig ett tjuvnyp i ändan, men jag skrattade bara och blev inte alls skärrad utan tog det med en klackspark. Men det kanske var annorlunda på det glada 70-talet, då var sexuella övergrepp inget man talade om.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: