måndag 14 juli 2008

Det är dags att avskaffa monarkin


I dag fyller visst kronprinsessan Victoria år, jag tror att det är 31. Jag bryr mig faktiskt inte, men jag tillhör väl minoriteten verkar det som. Läste i en skvallertidning häromdagen på jobbet att kungen är släkt med hela europeiska kungahuset på något sätt. Alla kungliga är hans kusiner, sysslingar eller bryllingar. Jag tycker synd om alla monarker som måste leva sitt liv i sus och dus, men egentligen inte vet hur det är att leva på riktigt. De är ju ständigt påpassade och kan aldrig riktigt göra som de vill, med alla dumma regler som finns. Nej, jag tycker att det är dags att befria kungahuset och låta dem leva som "vanliga" människor. Jag tycker inte att något jobb ska gå i arv i dagens samhälle, och det är dags att vi avskaffar monarkin.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Undrar vad skvallerpressen då ska leva av?
Ha en bra dag!