fredag 13 juni 2008

Värsta oturen

Otur eller inte idag? I dag är det fredagen den 13:e, en otursdag som har sitt ursprung i bibeln och gammal folktro. Det enda oturliga som jag varit med om, hittills, är att det ösregnade när jag skulle cykla hem från jobbet i dag. Jag hade ju naturligtvis inget paraply eller regnkläder med mig. Jag hade bara sandaler, piratbyxor och en huvtröja, men jag trampade envist på i regnet och blev ganska blöt och kall. För övrigt tror jag inte så mycket på att fredagen den 13:e är mer oturlig än andra fredagar eller andra dagar överbuvudtaget. Om man har otur kan man ju alltid skylla på att det är fredag den 13:e. Jag hade förut en arbetskamrat, som var född fredagen den 13:e. Hon tyckte ju naturligtvis att det var en lyckodag och inte en otursdag.

Om du är född med tur kommer till och med dina tuppar att lägga ägg (Ryskt ordspråk)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: