lördag 28 juni 2008

Även i bloggvärlden finns det klasskillnader

Med stigande intresse började jag läsa Inga-Lina Lindqvists artikel i Aftonbladet, "Från bok till blogg - och tillbaka." Jag måste erkänna att jag inte läst en enda blogg av dessa författare som hon nämner, jag har ju så att säga fullt upp med min egen för tillfället. Däremot har jag läst flera böcker av författarna i artikeln och nu måste jag nog börja läsa deras bloggar också. Jag har ju långt ifrån de kvalifikationer som krävs för att bli författare, men jag kan ändå få en hint av vilken befriande känsla det är att kunna formulera sina tankar och får ned det, inte på papper i mitt fall, utan i bloggen. Jag skriver ju hela dagarna annars det andra dikterar och det ger ju inte så mycket utrymme för min egen fantasi direkt.


Men inget av det här betyder nått
Det är bara ord som gått
Vilse i allt det svarta som kommit mellan oss


(Lasse Lindh - Vilse i allt det svarta)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Evee sa...

Jag tror inte heller jag läst nån blogg som tillhört en äkta författare. tycker att det är roligast att läsa om "vanliga" människor. :)

www.metrobloggen.se/5221lovlie