tisdag 10 juni 2008

Snart röstar de troligen ja


Jag bara undrar hur någon kan tro att man genom kontroll av fax, mejl och telefonavlyssning ska kunna stoppa någon eller några som vill landet illa. Med den oerhörda mängden av den trafiken kan det inte gå att hitta det FRA är ute efter, det kan ju bara vara en slump om någon åker dit. Terrorister och annnat löst folk är väl mer avancerade än att hålla på och faxa till varandra om sina planer och jag skulle inte tro att attentatsmän rent ut skriver i mejl vad som är på gång. Dessutom är det väl så att vissa företags mejlservrar finns i andra länder och då lär väl e-posten passera landets gränser minst två gånger i alla fall om två arbetskamrater på samma företag mejlar varandra. Jag tycker att det är slöseri med tid och pengar och varför har vi helt plötsligt blivit så paranoida att vi tror att alla vill Sverige illa och planerar attentat? Jag tycker att det börjar likna vad vissa länder både väster och öster om oss har sysslat med i flera år och så hysteriska behöver vi väl ändå inte vara.

Jag har skrivit ett inlägg som handlar om FRA-lagen tidigare, den 30 maj.

Inga kommentarer: