onsdag 11 juni 2008

Kärlek och sånt där annat

Numera verkar det vara väldigt inne att ha sex med vem som helst bara det känns bra, det behöver inte vara kärlek med i bilden. Läste på Expressen att tjejsex har blivit vanligare och att allt fler vanliga tjejer vill pröva på att ha sex med en annan tjej. Över hälften av tidningen Marie Claires läsare (de flesta är nog tjejer/kvinnor) kan tänka sig att prova sex med någon av samma kön. Tydligen saknar tjejer den där riktiga närheten tillsammans med män. Jag tycker att det låter helkonstigt, jag tror att tjejerna blandar ihop riktig vänskap och tjejkompisnärhet med sexuella känslor. Det har ju i och för sig blivit mer och mer socialt accepterat att vara homosexuell så det kanske är lite trendigt också. Jag skulle i alla fall inte kunna tänka mig att ha sex med någon jag inte är kär i bara för att få lite känslomässig närhet och jag vet att jag aldrig skulle kunna tänka mig att ha sex med en kvinna. Orden "ha sex med" förresten låter väldigt mekaniskt, det låter ungefär som om all känsla och njutning kopplats bort.



Du kan få mig hur lätt som helst
i en värld som är så kall och hård som den här
är en blöt mjuk kyss det enda jag begär
(Lasse Lindh)

Inga kommentarer: