torsdag 8 maj 2008

Skönhet eller odjur

Jag brukar inte följa den svenska uttagningen till schlagerspektaklet, men den stora schlagerfestivalen kan jag bara inte låta bli att titta på. Det brukar vara helt otroliga artister som spökar ut sig på allehanda sätt i denna årets höjdpunkt i musikbranschen. Alla är väl inte heller så duktiga på att framföra sina låtar och vissa länder kanske skulle ha skickat någon annan representant för sitt land. Charlotte Perellis låt har jag nu hört på radio tvåtusen gånger ungefär, så den skulle jag nog känna igen, även om jag inte känner igen Charlotte Perelli. "Hon ser ut som en transvestit och har ett oäkta leende", säger den norske schlagerartisten Åge Sten Nilsen om Charlotte Perrelli. Jag kan nog hålla med honom, hon ser inte ut som hon brukade göra förut och har nog tagit i lite i överkant i sin iver att bli snyggare. Snyggare har hon inte blivit, snarare ganska mycket fulare. Jag har sett henne live när hon väntade sitt andra barn och inte ens då var hon så svullen i ansiktet som hon verkar vara nu. Nej, det kan bli för mycket av det "goda" och det har det nog blivit för Charlotte Perelli, hon behöver inte bättra på sitt utseende, naturlig skönhet är vackrast, utan Botox i läpparna.

Inga kommentarer: