lördag 31 maj 2008

Paniken sprider sig

Jag känner verkligen att tiden går alldeles för fort just nu. Det är så väldigt mycket måsten som jag inte har hunnit. Jag hade tänkt tvätta fönster och byta gardiner, i alla fall i kök och vardagsrum, nu när vi får fint besök och studentmottagningen närmar sig. Inte för att jag vill det, men det är ju ett måste om vi ska kunna se ut utan att tro att det är dimmigt ute. Jag hade tänkt att storstäda också, men det fick bli lite panikstädning av toaletterna i alla fall. Inte för att jag tror att de långväga "gästerna" bryr sig om lite skit i hörnen, men för min egen skull om inte annat. Jag fattar inte hur jag hann med allt som har med hushållet att göra när barnen var små. I och för sig jobbade jag bara 75 % under lång tid, men jag förstår inte hur vi fick ihop allting då, när det är så svårt nu att få tiden att räcka till.

Snart ska vi i alla fall ge oss iväg och hämta "snuppisarna." Det ska bli jättekul att få ha dem här några dagar. Det är ju skönt att vädret är så fint också, allting blir ju ännu trevligare om solen skiner. Hoppas bara att flygningen går bra och att de landar i tid, det skulle ju vara ganska trist att sitta på Arlanda och vänta i flera timmar i det vackra vädret.

Inga kommentarer: