onsdag 28 maj 2008

Ledsen i ögat

På vägen hem från stan stannade vi vid H-grillen och beställde pizza. Medan vi satt där och väntade på att de skulle bli färdiga ögnade jag igenom kvällstidningarna. Jag läste om Gabriella som nästan blev ihjälslagen av sin mammas nya pojkvän. Nu har hon skador på hjärnan och blir förmodligen aldrig frisk igen. Jag blev så arg, men mest ledsen, när jag läste om den stackars lilla flickan. Hur kan någon tappa besinningen så fullständigt och skada ett litet barn så mycket att hon blir invalid för resten av livet och nästan slå ihjäl henne? Det är för mig fullständigt obegripligt att någon kan göra så mot ett litet värnlöst barn. Jag blir rädd när jag tänker på att det säkert finns fler som är kapabla att göra samma sak, det verkar ju vara vanligare än man tror att vuxna slår eller skakar små barn bara för att de skriker.

2 kommentarer:

hannamia sa...

jag laste ocksa artikeln pa aftonbladet.se. man blir valdigt ledsen nar nat sant hander for hur kan man skada ett litet oskyldigt barn?

Anonym sa...

Fy fan ! :O:O

SKÖJA :p