fredag 16 maj 2008

Det är bara sport

Men är det bara jag som är trött på alla sport som det ska tjatas om hela tiden? Nu är det ishockey-VM, vem som ska spela, vem som är skadad, vilka som ska vinna.
Jag skiter i om Tre Kronor hemlighåller om backklippan och lagkaptenen Kenny Jönsson spelar i semifinalen mot Kanada i ishockey-VM. Jag är inte intresserad om Jönsson inte var med på värmningen på fredagsförmiddagen, eller om det kommer innebära att han är borta från spel. Jag tycker inte det är en sån nyhet att det måste stå i tidningen om Jönssons huvudvärk har släppt eller inte. Vad jag förstår vill svenskarna inte bjuda sina motståndare på någon gratisinformation för det spelas tydligen VM-semifinal mellan Kanada och Sverige kl 23.00 på fredagskvällen svensk tid.

Snart är VM i ishockey över och då ska sportmänniskorna börja tjata om fotbolls-EM eller nåt, och sedan är det sommar-OS. Det går för runt, hela tiden. Och aldrig tröttnar de.

Inga kommentarer: