måndag 14 april 2008

Orange revansch


Läser på Expressen att orange är vårens accentfärg. Hugaligen säger jag. Orange är den mest förfärliga färg jag kan tänka mig, det påminner mig om 1970-talets murriga inredningsfärger med grönt, brunt och orange, allt i en salig blandning. Är man som jag, född i slutet på 1950-talet, så är 1960-, 1970- och 1980-talens färger inte några favoriter, varken vad gäller inredning eller kläder. Jag minns med fasa min bruna period i början/mitten på 1970-talet, hur snyggt jag tyckte att det var med brun jacka och samma färg på byxorna. Sedan dess har jag inte ägt något brunt alls i klädväg, och orange har aldrig varit aktuellt överhuvudtaget. Jag får liksom sura uppstötningar av orange färg. Numera kan jag däremot tänka mig en brun period igen, jag kan tycka att det är snyggt med brunt ibland, men jag kommer nog aldrig riktigt att anamma grönt, brunt och orange i kombination.

2 kommentarer:

hannamia sa...

Jag haller med dig om orange. Jag skulle aldrig valja att kopa ett kladesplagg i den fargen.

Karolin sa...

Jag gillar orange ibland, men inte på besticken på jobbet.