torsdag 24 april 2008

Lite magont är väl ingenting för "Trädmannen"

I dag har jag verkligen fått mitt straff. Det magonda började redan tidigt i morse, innan jag åkte till jobbet. Jag drack nämligen någon sorts smoothie i går kväll som var jättegod, men det var apelsinjuice i den och jag lär mig ju aldrig. Jag tål helt enkelt inte apelsin i någon form, jag får jätteont i magen, det känns som blindtarmsinflammation, fast på andra sidan magen. Detta magonda slår ut mig nästan fullständigt och nu måste jag skärpa mig och verkligen läsa innehållsdeklarationerna ordentligt innan jag äter eller dricker något som möjligtvis kan innehålla apelsin.

Nu är ju lite magont ingenting mot vad den stackars "Trädmannen" i Indonesien lider av. Efter ett knivhugg i benet för nästan 20 år sedan fick han humant papillomvirus som gav honom vårtor över hela kroppen. Nu har han fått A-vitamin för att stärka immunförsvaret och flera kilo vårtor har skurits bort från kroppen. Han kan nu gå utan smärta, använda sina händer och för första gången på mer än tio år se fötterna.

Inga kommentarer: