lördag 26 april 2008

Höga klackar är sexigt


Jag har märkt att ju äldre jag blir desto viktigare är det att skor ska vara sköna, sen gör det ju ingenting om det är lite klack också. Jag tycker egentligen inte om att gå runt i skor utan klack, jag känner mig mycket mer snygg och sexig om jag har skor med lite klack. Man får ju liksom en annan hållning då. Jag tycker att Gwyneth Paltrow har jätteläckra skor. Tyvärr är de ju inte så prakiska i det dagliga livet dock. Men jag skulle mer än gärna gå med såna skor om jag kunde, för det är en svår konst att gå med höga klackar. En del tjejer har ju alldeles för höga klackar för att det ska vara snyggt, det ser ju bara löjligt ut när de vinglar fram. Det är ju synd att höga klackar och bekväma skor så ofta inte går hand i hand.

"De höga klackarna uppfanns av en kvinna som blev kysst på pannan." (Christofer Morley)

2 kommentarer:

Karolin sa...

Jag håller med. Det ger det lilla extra med en klack. Några cm för självtroendet.

BloggJag sa...

Kan hålla med om de höga klackarna, även om bekvämligheten fått styra här ett tag.. Funkar inte med pumps på dagisgården direkt! ;-)