onsdag 12 mars 2008

Piercing

I dag har min minsta lilla flicka blivit stor. Hon har gjort en piercing i underläppen. Hon är ju 18 år så hon gör väl som hon vill numera, utan att vi kan lägga oss i alltför mycket. Jag tycker i alla fall att det inte ser så läskigt ut som jag trodde att det skulle göra och huvudsaken är ju att hon är nöjd och glad.

Nu för tiden har ju var och varannan tonåring piercing lite varstans, inte bara tonåringar förresten. Nästan alla friidrottande kvinnor har numera piercat naveln och visar upp sin mage på tävlingarna.

Annat var det förr. Då var det mest bara kvinnor och män med tvivelaktigt leverne som hade tatuering eller piercing, oftast de som knarkade eller söp så klockorna stod stilla, och nästan varje sjöman har väl tatuerat sig på något skumt ställe när de seglat på de sju haven.

Jag kommer ihåg när män började ha ring i ena örat, det var ju färskräckligt fånigt tyckte vi. Numera reagerar jag inte utan tycker att det är helt normalt om han är någorlunda ung, men kommer en man som är i 60-årsåldern eller äldre tycker i alla fall jag fortfarande att det ser ganska löjligt ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Je får ursäkta, men fy fan vad jag tycker det är äckligt och fult med piercing. Jag förstår inte hur man kan vilja det, eller ffa hur man tycker det är snyggt