tisdag 12 februari 2008

Äntligen ett vårtecken!

K hittade i gräsmattan på vår baksida några små snödroppar som blommade! Jag blev jätteglad, äntligen känns det som våren är på väg. Fast i morgon kan det ju vara en halv meter snö, men man får vara glad en liten stund i alla fall.

Annars har arbetet gått som på räls. Nej, jag bara skojar. Det har varit mycket att skriva och det är så jobbigt med kräksjukan som fortfarande inte är över på avdelningen. Jag vill inte gå in dit, utan måste ringa så att sköterskorna kommer ut med journaler och jag får passa på att skicka med papper när någon går in. När jag satt där och försökte bringa lite ordning i mina pappershögar lyssnade jag lite på P3 för arbetet går ju lite lättare då, men jag orkar bara inte höra på Deniz Merdol och hennes fjantprat. Hon svamlar och låter så tillgjord så det blir bara pinsamt. Tacka vet jag Christer och Morgan, de är helt underbara att lyssna på och man får skratta mer än en gång.

Inga kommentarer: