onsdag 27 februari 2008

Modeblogg?

Ibland har jag mycket idéer om vad jag ska skriva i bloggen, men när jag väl sitter här är det alldeles tomt i huvudet (det är väl det annars också, men det är ännu tommare nu). Kan det vara tommare än tomt? Det är väl ingen hemlighet att jag tycker om att läsa bloggar som andra skrivit. Vad jag däremot inte gillar är alla dessa alltför överarbetade alster som jag bara blir trött av att läsa, där någon försöker vara rolig i varje mening. De går bort direkt. Sen finns det ju också rena rama s k modebloggar, som jag också blir trött av att läsa, eller jag läser inte dem heller. Jag bara konstaterar att de finns och går vidare. Jag förstår inte hur någon kan tycka det är intressant att skriva om vad man handlat för kläder, i vilken affär, vilket märke det är på plagget, hur mycket det kostade osv, och dessutom ta bilder av sig själv i nya kläderna och visa både det ena och det andra. Nej, jag tycker bäst om att läsa om vardagliga funderingar och undringar, om vanliga människor (och djur också för den delen). Det behöver egentligen inte vara så himla intressant, lagom är bäst.

Nu ska jag berätta vad jag har på mig. En svart tröja från H&M som är ett par år gammal, jeans från KappAhl som är ganska nya faktiskt, strumpor från Lindex (trepack för 69 kr), behå från Lindex, och hör och häpna, trosor från Victoria's Secret. Ja, jag vet att de brukar vara sexiga, men mina är i bomull och helt vanliga med små rosor på. Jag har haft förmånen att kunna köpa dem på rea i USA, 25$ för 5 par. Det ni!

Tyvärr har jag inga bilder, men ni har väl lite fantasi...

2 kommentarer:

hannamia sa...

hahaha, du ar rolig du. jag har ocksa victoria's secret trosor pa mig, men mina ar vita med sma rosa diamanter pa :)

Anonym sa...

Modebloggarna är väl kanske mest för dem utan innehåll..Kanske ett försök att dölja detta med kläder?

Bloggar av sdn som gör sig till är de som är sämst annars tycker jag. Skriver de för sin egen skull eller för andras och är de verkligen de personer de vill framstå som? Iofs finns det många småfjantar som skriver, det vet väl inte så mkt än de små liven.

Fin bild förresten, jag har inte varit så duktig ännu. Förresten så är duschcremen jättebra, jag har glömt att säga det. Den är dryg och luktar gott. Känns lyxig. Jag får väl skriva om det i min blogg? :)

jag har förresten en röd satinpyjamas med hjärtan på för jag borde sova nu. Godnatt!