fredag 29 februari 2008

Helgen kom tjutande

I dag lyckades jag få igång billarmet. Jag vet inte vad jag gjorde, men när jag skulle gå ur bilen i morse när jag parkerat vid Slussen så började det tjuta och låta något alldeles förfärligt. Jag blev livrädd och stängde dörren snabbt igen. Då slutade det tjuta i alla fall. Sedan smög jag upp dörren igen lite försiktigt och då var det tyst. Tur att det inte var så mycket folk ute som såg (eller snarare hörde) mig.

Annars var dagen som nästan alla andra fredagar. Mycket att skriva och helst allt på en gång. Patienter som skulle åka än hit och än dit och ha en kopia med sig. (Det är lite roligt på fredagarna med "Fredagsflirten" på P3 och det går faktiskt att både lyssna på radio och skriva diktat samtidigt om man bara vill). Vid fyrasnåret var jag alldeles urlakad av allt skrivande så det var skönt att äntligen få åka hem. Ja, eller direkt till den stora affären för att handla lite mat till kvällen. Jag lyckades hitta tre böcker också som jag köpte. Den ena var en liten bok om Rom som kan vara bra att ha när vi åker dit.

I morgon ska vi åka tidigt till E-tuna och hjälpa M och P att flytta alla deras saker till olika utrymmen som de har fått låna runt om i E-tuna, eftersom de inte får flytta in i sin nya lägenhet förrän nästa helg. Då måste vi åka dit igen och flytta allt en gång till. Som om det inte är nog jobbigt att flytta en gång.


"Jag är aldrig mindre ensam än när jag är för mig själv." (Scipio Africanus d y)

Inga kommentarer: