söndag 17 februari 2008

22-åring

Förut ringde Jo från USA. Hon hade öppnat sina presenter och hon blev glad för de fyra böckerna och de två påsarna med djungelvrål som hon fick. Hon ville ha svenska böcker att läsa och saltlakrits är hon ju sugen på ibland, så då fick hon det. Man kan ju inte skicka vad som helst heller, det måste ju få rum i ett inte alltför stort paket. Jag har också satt in pengar på hennes svenska konto, både från mormor och morfar och från oss. Hon fick ju pengar insatt på sitt konto i julklapp med och hon hade använt sitt visakort häromdagen när hon handlade jeans och linnen. Det är ju bra att visakortet fungerar där borta, det brukar visst vara strul ibland med såna kort. Jo hade också fått glas av B och han skulle bjuda henne på restaurang i kväll. Det känns konstigt, vi har inte träffat henne varken på hennes 20-, 21- eller 22-årsdag, och jag blir lite ledsen när jag tänker på det. :(
Men det kommer ju fler födelsedagar och då hoppas jag att vi kan träffas.

"Is it you? Is it you?
Maybe you're the one I've been waiting for
Could you be the one for me?
Could you be the one I need?"
(Cassie)

1 kommentar:

hannamia sa...

jag fick ett sant "gor din egen sushi"-paket av B ocksa :)
hans pappa bjod pa brunch pa the Tortilla Press, en mexikansk restaurang som ar lite finare om man sager. sa jag hade en bra fodelsedag, fast jag saknade er massor