fredag 25 januari 2008

Städa är tråkigt

Usch, vad jag inte tycker om att städa. Jag hatar att damma, det är det absolut värsta jag kan tänka mig att göra. Visst måste man damma ibland, men jag väljer att inte se dammet. Det jag inte ser finns inte. Jag får verkligen tvinga mig att städa toaletterna, i alla fall en gång i veckan, eftersom resten av familjen inte heller verkar se att det behöver städas. Jag kan titta på smulor och skräp som ligger på golvet i flera dagar innan jag ens tänker tanken att jag kanske borde ta bort det. Men så ibland blir jag så förbannad för att det ser ut så, och då städar jag som bara den. Då åker dammsugaren fram och jag far fram som en furie i huset. Oftast tar mina krafter slut efter att ha städat nedervåningen, så på övervåningen städas det nog inte lika ofta, synd. Je städade i alla fall sitt rum i går kväll. Nu ser man skrivbordsskivan igen och det var ganska länge sedan man gjorde det. Nåväl, det finns väl viktigare saker i livet än att städa och det är väl bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete.

Inga kommentarer: